maanantai 29. huhtikuuta 2013

Ja taas...

Yllättääkö ketään blogini lukijaa, jos kerron olevani TAAS sairaslomalla? Reilun viikon ajan mulla on ollut säännöllisiä supistuksia 10 - 20 kertaa vuorokaudessa. Eivät tee kipeää, mutta kyllähän sellainen keilapallo vatsassa tuntuu aika ikävältä.

Kävin niiden vuoksi pissa- ja hiivakokeissakin. Puhtaat. Keskusteltuani neuvolan terveydenhoitajan kanssa alkoi kuitenkin hermo mennä. "Seuraava vapaa lääkäriaika on 6. KESÄkuuta". Mä sanoin, etten voi millään odottaa sinne asti, että pahimmassa tapauksessa Myttynen on maailmassa ennen sitä. Päädyin sitten soittamaan Kättärin päivystykseen. Sieltä käskivät näytille. Minä menin sinne ja tilanne tsekattiin. Kohdunkaula täysin kiinni ja pituuttakin yli neljä senttiä. Hyvä niin. Samalla sain kuulla päivystävän lääkärin suorasanaisia kommentteja siitä, miten neuvolan olisi pitänyt hoitaa seuranta. Nyt olen lepolomalla seuraavat kaksi viikkoa ja rehkimistä pitää välttää. No, jos suppareita saa aikaan pelkällä ruuanlaitolla, niin enpä juuri taida kotoa poistua seuraavan parin viikon aikana.

Minua kuitenkin kiinnostaa, mitä tämän kahden viikon jälkeen. Pitääkö minun jatkaa sairaslomaa aina pari viikkoa kerrallaan äitiysloman alkuun asti? Kuka hoitaa seurannan, pitääkö mun joka kerta lähteä oikeasti Kättärillä käymään, vai voisinko mahdollisesti käydä tuossa kolmen korttelin päässä olevassa neuvolassa? Minusta tuntuu tyhmältä rasittaa Kättärin henkilökuntaa tällaisilla käynneillä, kun siellä on oikeasti tapauksia, jotka tarvitsevat erikoislääkärin huolenpitoa ja potilaita riittää ovista ja ikkunoista, kun Naistenklinikkakin on menossa remonttiin.

Ymmärrän kyllä, että nyt mennään tosi aikaisilla viikoilla vielä (21). Että Myttysen pitäisi pysytellä matkassa mukana ja minun oikeasti pitää nyt keskittyä itseni hoitamiseen ja lepäämiseen.

Niin tai näin, jos joudun olemaan loppu työajan sairaslomalla, keväästä tulee piiiitkä. Etenkin, kun en voi tehdä juuri mitään. Pitää yrittää katsoa digiboksista kaikki katsomattomat leffat pois ja lukea kirjoja. Mutta ei sitäkään määräänsä enempää jaksa. Vinkkejä ajan kuluttamiseen kotisohvalta?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän puumerkin käynnistäsi, kiitos!