tiistai 26. marraskuuta 2013

Yllättävä kaksivuotias

Kaksivuotias osaa välillä yllättää. Toissapäivänä hän esimerkiksi totesi minun kiivetessäni emännänjatkokselle ottamaan kaapin ylähyllyltä piirakkavuokaa: "Äiti, sinä olet tosi korkealla. Ole varovainen, ettet putoa."

Eilen hän piti säilytyspurkin kantta korvallaan, papatti ja käveli kotiamme ympäri. Kunnes pysähdyin kuuntelemaan: "Elli X täällä. Voisinko tilata Muumipastilleja. Ei, ei niitä. Minä tahdon Muumipastilleja. Voisiko mummi tulla kylään? Tein kakan pottaan."

Minä olin silmät lautasen kokoisina. Koska minä kävelen usein kotia ympäri ollessani puhelimessa, teen jotakin näennäisen tehokasta. Ja että lapsi käytti minun koko nimeäni "puhelimessa", se äimistytti eniten. Kyllä tuo kaksivee osaa olla välillä niin ihana(kin).

Pikkuveli papattaa lähes kaiken hereilläoloaikansa. Kunpa ymmärtäisinkin, mitä hän tahtoo sanoa. Mielenkiinnolla odotan, tuleeko hänestä isosiskonsa kaltainen suupaltti, joka on koko ajan äänessä (vaikkei asiaa olisikaan).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän puumerkin käynnistäsi, kiitos!